Jak pokazują badania tradycyjny wykład jest najgorszą metodą przekazywania wiedzy biorąc pod uwagę skuteczność jej przekazywania. Niewiele bardziej skuteczna jest samodzielna nauka. Jak w takim razie przekazywać wiedzę, aby jak najwięcej zostało w głowie.

Jak pokazuje powyższa tabela zwykła prezentacja okazuje się sześć razy bardziej skuteczna niż wykład. Nielubiane przez uczniów zadania domowe jako ćwiczenia wykorzystujące wiedzę wydają się być bardzo przydatne w procesie zapamiętywanie. Nie powinni o tym zapominać uczestnicy toczącej się obecnie dyskusji o  niezadawaniu zadań domowych. Jak widać prezentacje i demonstracje oraz środki audiowizualne nie są doskonałym remedium na efektywną naukę na pewno jednak wpływają na uatrakcyjnienie zajęć. Program Aktywna tablica dla szkół podstawowych dzięki, któremu szkoły dostają 80% dofinansowanie na zakup monitorów dotykowych oraz tablic interaktywnych jest w tym przypadku bardzo pomocny. Nic nie zastąpi jednak angażowania ucznia w proces dydaktyczny. Odejście od schematów w edukacji okazuje się jednak ciągle największym problemem.